söndag 12 juni 2011

Tranås.

Nu kanske det är dags för en uppdatering. Har ju ändå befunnit mig i stora staden Tranås i över en vecka utan att tala om hur det går ;)

Herregud vilket kaos det har varit!
Har någon sett de här programmen på tv med folk som är tvångsmässiga samlare?
Så har det känts att bo i den här lägenheten.
Kartonger, möbler, säckar o prylar på varenda kvadratcentimeter.
I vilken ände börjar man?
Jag måste flytta kartonger för att flytta soffan, men flytta säckar för att kunna flytta kartonger för att kunna komma fram. Öhh!!??



Här nånstans var min sovalkov...














Och det här skulle bli ett vardagsrum...





















Men men en del slit, och hjälp från Jacque så börjar det ordna till sig.
Det börjar kännas som ett hem o jag har kommit fram till att jag känner mig lugn här, det är ett mycket bra tecken :)


Nu är sovalkoven här bakom skynket, och...



















...vardagsrummet ser ut såhär :)

















Det saknas en del ännu, som en bokhylla, lite tavlor på väggarna o dylikt...men jag trivs :)

Förutom att packa upp o fixa o trixa så har jag varit i Ullared i veckan, mycket trevligt att få bränna lite pengar. Jag har oxå hunnit med en loppisrunda där jag hittade en ny tv-bänk för 10 kr.
Igår var jag ute på Babar en sväng, ingen skillnad där ;)

Nu sitter jag i min soffa o laddar för morgondagen.
Klockan 05.10 stämplar jag in på Tranås Skolmöbler.
Jag blir industriarbetare igen.
Ganska nervös...
Men det brukar ju gå bra, inte första gången jag är ny på ett jobb direkt.
Jag blir ju dessutom ensam tjej bland en massa karlar o då brukar man bli väl omhändertagen ;)

1 kommentar:

  1. tror det kommer bli jättefint! mysigt livingroom. puss

    SvaraRadera