fredag 2 mars 2012

I ärlighetens namn.

Som alla vet så slutade jag röka i juni -10.
I juni i år är det alltså två år sen.
När jag sitter här idag så fattar jag inte varför.
Ok...lungcancer och kol...pengar och shit.

Men.
8 kilo tyngre i en kropp jag bara trivs med en gång i månaden på sin höjd.
Nervös och spattig och inget att lugna ner mig med (godis)
Magen har blivit sämre...antagligen för att jag aldrig är lugn.
Mycket av det sociala har försvunnit.

Och ja.
Jag vet att det här är smågrejer i jämförelse med vad som kan hända.

Och ja.
Jag vet att jag är dum i huvudet om jag börjar igen.

Men.
Jag kan inte låta bli att sitta här och tänka:
Varför i helvete slutade jag?

Och vet ni varför jag slutade?

För att jag ville lukta gott.
Det var den ENDA anledningen.
Det enda som motiverade mig...
Så jag tänker så nu.
8 kilo tyngre nervvrak...men jag luktar iaf gott.

Puss! ♥

3 kommentarer:

  1. Du luktar gott och sparar cirka 9000kr/år om du struntar i att köpa ett paket varannan dag under 1år :)

    Kämpa på

    SvaraRadera
  2. ja äääälskar att fnufsa dig i nacken för att du luktar så gott <3
    /L

    SvaraRadera
  3. Vet hur du känner, jag har oxå vart där, och det kommer komma tillbaka igen tyvärr!
    men nu så här tio år senare är jag jäkligt glad att jag inte röker, särskilt när man hör hur grannen låter!

    Tänk den dag du ska ha barn då vill du väl inte vara en rökande mamma!!!
    Ge inte vika gumman!

    SvaraRadera