torsdag 15 mars 2012

Kärleksbrev

Sitter och tittar på Sex and the city på 7:an.
Varje gång jag ser den så fastnar jag för den där boken som Carrie läser i början.
"Love letters of great men"
Romantiker som jag är så tycker jag att det är så vackert när män visar sin kärlek.
Eller ska jag säga visade.
Det här handlar ju om brev från Napoleon och Beethoven tex.
Och det var ju inte direkt igår dom levde.

Män nu för tiden visar sin kärlek på andra sätt.
Såklart.
Världen utvecklas ju.
Men jag kan ändå inte riktigt släppa det vackra i ett kärleksbrev.
Det är så...hmm...eftertänksamt.
Att de verkligen har suttit ner och tänkt efter vilka ord de vill få ner på papper för att förklara sin kärlek.
Det är så vackert att jag dör en smula!

Romantiker var det ja ;)

Ett brev från Napoleon Bonaparte till Joséphine de Beauharnais:
(ja, självklart väljer jag ett med mitt eget namn för att det ska bli än mer hjärtskärande;))


















2 kommentarer:

  1. Jag har den boken. Eller någon liknande. Den heter iaf likadant "love letters of great men". Jag beställde den efter jag såg filmen, jag var bara tvungen att ha den. Romantiker som man är :)
    Puss älskade du!

    SvaraRadera
  2. Jag håller på att läsa den under bar

    SvaraRadera