lördag 18 februari 2012

Spotify

Jag vet.
Jag har tre miljoner gånger tjatat om hur mycket musiken betyder för mig.
Men det är fortfarande lika sant.

Det är som det djupaste beroendet.
Eller som den största kärleken.
Den bästa dieten.
Eller den allra bästa sexakten.


Spotify är min drog.
99 kr i månaden för att tillfredsställa alla mina begär.
Sen att appen krånglar, och att inte all musik finns.
Det är baksidan med kärleken.
För det finns alltid en baksida.
Det är den som gör att framsidan lyser lite ljusare, smakar lite godare och är lite snyggare.

Idag är en dag i musikens tecken.
Jag gräver ner mig så långt jag kan i mina täcken och kuddar
och låter tonerna från all världens musik fylla varenda cell i min kropp.
Det finns ingen bättre medicin
det finns ingen bättre terapi.

Det är livslång kärlek.


1 kommentar:

  1. Hej gumman,

    testa Grooveshark gratis och man kan göra spel listor där med.

    Puss

    SvaraRadera