tisdag 14 februari 2012

Alla ♥ dag

Sovit dåligt.
Drömt mardrömmar.
Vaknat gråtandes.
Upp vid åtta.
Ut och gå.
I snöyran.
Jo, jag var fakktiskt ganska bitter när klockan ringde.
Gick runt här hemma och svor för mig själv.
Fattade inte riktigt varför i hela friden jag skulle börja vända dygn idag för.
Muttlade i jackkragen när jag kom ut att morgonpromenader minsann var djävulens påfund.

Men
45 min senare.
Och med sällskap av lillasyster.
Så är jag sjukt nöjd med min start på dagen :)
Nu blir det kaffe och en stadig frukost och senare lunch hos mamma.

Idag är det alla hjärtans dag.
Jag har iofs aldrig varit ett fan av kommersiella högtider.
Jag tycker att det är bättre att visa sin kärlek varje dag.
Vilket jag försöker göra :)
Men det blev dessutom inte bättre när min mormor, alldeles för tidigt, togs ifrån oss för exakt ett år sen.
Så nu för tiden är inte alla hjärtans dag just alla hjärtans dag.
Det är min mormors dag.
Så...en sväng till kyrkogården blir det också senare.

Toodelo och tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar