onsdag 18 april 2012

Guldkorn



Lever varje dag med mål att fokusera på guldkornen.
Allt för att inte fastna i den gråa massan som lurar bakom hörnet.
Jag gillar optimisten Josse.
Vissa saker har jag gett upp om.
Men dom försöker jag att inte tänka på.

Det konstiga är att alla tjurskallar på jobbet,
han som alltid är trött...
han som tycker att allt är FÖRJÄVLIGT.
(han vrålar det varje dag)
Det är dom som gör mig positiv.
För jag inser att jag inte vill bli sån.

Idag har jag en hel hög guldkorn.
Min underbara mor som kommer med matlådor, och som tar med mig för att handla grönsaker
...hon vet hur beroende jag är :)
Emils underbara musiksmak.
Har blivit helförälskad i ett nytt band som har gått på repeat heeeela dagen.
Malins tokroliga sms från hufvudstaden.
Positiv feedback på jobbet.
Att jag får leka trucklärare åt killarna som ska på utbildning imorgon.
Att Mattias Laago ringer och säger att han ska på möte med Skogsåkarna ikväll och att han ska säga till alla att jag vill åka igen...med intentionen att komma i mål denna gång...
...it goes on :)

Så CSN och facket.
Ni kan fara och flyga med era brev!
Jag skiter i er idag.
Och antagligen imorgon med.

Nu ska jag göra mig en mumsig sallad och fixa morgondagens matsäck.
Sen blir det lite Alcatraz innan det är dags att ladda batterierna i mig och alla tekniska prylar inför en ny givande dag på jobbet :)

Herregud vad jag längtar till den 25:e Maj!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar