fredag 6 april 2012

Skärtorsdag

Har gjort min första "arbetsvecka" på nästan 3 månader.
Det var en kortvecka.
Som tur var!
Herregud vad förslappad man blir när man inte jobbar.
Jag har träningsvärk.
Ömma fötter och händer.
och jag är sååå trött.
Skönt trött :)

Efter två arbetsdagar kände jag: Jag SKA jobba.
Mådde bättre än jag gjort på veckor.
Att magen är arg för att jag inte äter vad jag borde är en piss i Atlanten just nu.

Idag är det skärtorsdag.
Påskhelgen har inletts.
Det är fest ikväll.
Har hört att Parkhallen levererar.
Iaf om man vill agera som statist i "En annan del av Köping"
Man får inte vara snygg om man vill dansa.
Och det har släppts in en och annan bulldog.
Låter onekligen sjukt kul.
Men ack så jag njuter av att bara göra inget :)
Jag tänker bli full på lördag.
Och kaaaaaanske hälsa på lite i salongen imorgon...men bara kanske.

Har funderat lite idag.
Varför förknippar man påsken med ägg, fjädrar och kycklingar?
Och färgen gult liksom..
Alltså..
Jag tänkte att det var väl ändå nu Jesus dog på korset...
...och återuppstod och hela det köret?
Var kommer äggen in?
Lärljungarna?
Jag fattar inte.

Nu slutar jag fundera.
Kör hem ett par fyllon..
och somnar gott :)

//Klad chey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar