tisdag 13 december 2011

Bara för att...

Jag har en vän som är klok.
Han är en nära vän.
En mycket nära vän.
(jag har alldeles för många killkompisar)
Ibland driver han mig till vansinne.
Precis skogstokig kan jag bli.
Men lika snabbt får han mig att le igen.

Herregud Emil, det här blev ju värsta hyllningsinlägget.
Jag som bara skulle citera dig.
Faen.
Jaja.
Du vet att du betyder mycket.

Det som Emil då sa, som är så klokt...och lite poetiskt..
...kommer här: 

"Ibland måste man tillåta sig själv att va så oskyddad att man kan bli sårad. ibland är det en risk man måste ta. Hade man inte tagit den risken någonsin i sitt liv då hade man fortfarande legat i spjälsäng och krupit. För man hade aldrig vågar ställa sig upp, släppa bordsbenet och ta ett stapplande steg ut i ovissheten" - Emil Karlsson

Sådär Emil...
Nu har du ett alldeles eget inlägg i min blogg.
Herregud alltså.
Den här veckan är bisarr :P
Gå inte med hakat för högt i vädret nu, du kanske missar nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar