tisdag 4 oktober 2011

De små sakerna

Det är inte ofta man funderar över vad det egentligen är som gör en lite sådär extra glad.
Man lixom bara är glad, o är nöjd med det.

Men jag tror att det är de där små sakerna som påverkar en mest.
Jag blir glad när jag får köpa nya fina anteckningblock, eftersom organiseringsnörden med dåligt minne skriver ner ALLT :)
Jag blir glad av att skratta så jag gråter åt absolut ingenting.
Jag blir glad när jag får ett hjärta på fejjan eller i sms. Även om de där hjärtana slängs till höger o vänster så känner jag ändå att de betyder nåt extra, nåt man inte får fram i ord.
Jag blir glad av att se mina vänner och familj le, speciellt när jag vet att svunna tider har varit mindre bra.
Jag blir glad av ett telefonsamtal som förklarar hur mycket saker har förändrats.
Jag blir glad av besök.

Logiskt sett borde jag le jämt.
Fast inte när hormonmonstrena tar över min kropp.
Då får jag se sur ut :)





Mina nya fina block som jag ska skriva hemligheter i :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar