torsdag 6 oktober 2011

Män...

Igår undrade jag om jag höll på att bli en man.
Idag vet jag att så inte är fallet.
Jag hittade min mus igen...

Nej, men skämt åsido.
Idag idiotförklarar jag män...och pojkar oxå för den delen.

Speciellt den där 19-åringen som undrade "hur vuxen jag var egentligen" bara för att jag fick ett hysteriskt skrattanfall på jobbet. "Man skulle ju kunna tro att du var typ 15-16". För tydligen så är det jätteomoget att skratta...
Eller den andra 19-åringen som tycker att han är jättecool när han kallar mig fitt-Josse, Vulvan eller köttrosen i lunchrummet.
Vad sägs förresten om den gifta mannen 50+ som ställer sig o tittar på mig med stora ögon när jag står framåtlutad över en låda rör för att plocka iordning, o sedan utbrister: "Så där kan du ju inte stå!! Tänk på att jag är gubbe" Öhh...ja, snuskgubbe? Samme man är dessutom otroligt glad så fort det kliver in nån annan sorts kvinna på arbetet. "Åhh...hon är precis min stil, henne skulle jag kunna *censur*"
Eller när jag sitter på rasten o sträcker på mig o en kille säger " Sluta med det där" O tittar rakt på mina bröst. Ja...för jag gjorde det ju säkert för att framhäva mina tuttar...för så flörtig känner jag mig på mitt arbete.
Vi har en gift man till, han är nog lite äldre än den förra. Han började diskutera sexleksaker med mig...o att fler borde använda det, o att jag "veeeerkligen borde gå till den där erotik-outleten som finns i Ullared, för där är det kul". Undrar hur många av sina manliga arbetskamrater han skulle diskutera en sån sak med.

Jag är en tålig människa, jag kan ta det mesta med en klackspark...men ibland går det för långt.
Det blir lixom så koncentrerat när man är den enda tjejen på en plats.
Hade det varit åtminstone en till så hade man haft nån att dela bördan med.
O att alltid vara en köttbit, ett objekt.
Egentligen är det ju inte riktat mot mig personligen...o det gör det hela nästan ännu värre faktiskt.
Hade det funnits ett intresse, nån som gillade mig så hade jag kanske blivit smickrad.
Men nu handlar det bara om kåta gubbar o pojkar som knappt fått hår på snoppen.
Jag hoppas verkligen att deras fruar inte vet hur de är på jobbet.
O jag önskar att jag (om jag gifter mig i framtiden) inte får reda på hur min man beter sig när han inte är hemma.
Usch!
Nu ska jag shoppa mig glad...
Jag som kanske är arbetslös om en vecka.
Tjoho!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar