onsdag 28 september 2011

Andas

Jag orkar inte mer nu, vill bara lägga mig ner o gråta.
Jag har inte tid att andas.
Vad är det som händer?
Slit o dra i mig hela tiden bara, åt alla håll.
Snart går jag i tusen bitar, stackars den som får i uppdrag att plocka ihop mig.
När ska jag få sova.
När ska jag få träffa mina vänner.
När ska jag få sätta mig ner och andas?

En vacker dag stänger jag av mobilen och låser ytterdörren.
Ingen ska få säga att jag är dålig på att höra av mig.
Även om jag vet att det är så så vill jag inte veta det.
Jag jobbar nu.
Tydligen fungerar inte det likadant som att plugga.
O tydligen så måste jag gå o lägga mig vid åtta på kvällen för att orka överleva.
Tråkig? Kanske...

Nu har jag dessutom lovat att åka o jobba på Öland...BIG mistake.
Morbror Jens är inte så bright.
Han sätter mig (van kassörska) i serveringen.
Och Jacque (van servitris) i kassan?
Nöt!
Mindre ångest?
Ne, mer!

Jag vill bara få andas!!!
Hinner inte, orkar inte...mina vanligaste ord nu.
O jag vill, jag vill, jag vill jobba kväll nästa vecka.
Men det gick visst inte heller :/


Håller väl andan o åker till jobbet igen då.
Ses om 35 år,  när jag går i pension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar