torsdag 8 september 2011

IBS = Ingen Bra Sjukdom?

Sjukdag...igen.
Klockan 8 stämplade jag ut från jobbet o åkte hem o lade mig.
Jag frös, svettades, var yr o illamående.
Somnade hemma, vaknade vid tolv.
Sjukhuset klockan tre...

"Du lider av IBS"
Men va kul!! Not.
IBS står för irritable bowel syndrome och innebär helt enkelt att man har en känslig tjocktarm.
Och en jävla massa besvär.
Jag hatar min tjocktarm!
Så nu blir det skärpt kost och trevlig (dyr) medicin o sen är det bara o hoppas att det blir någorlunda bra.
Men febern då? Nej, den är en egen sjukdom...troligtvis en virusinfektion som inte vill gå över.
Vila...

Ja, det jag kanske behöva.
En helg utan fest.
Kan vara skönt.
Men vad ska jag då hitta på?
Nån som vill gå på bio? :)

Alltså, det här med Stefan Liv o flygolyckan har fått mig att fundera.
Tänk om allt bara tar slut en vacker dag.
Tänk om jag då sitter där med en massa drömmar o fantasier som just bara är drömmar o fantasier.
Jag ska lära mig att ta för mig mer.
Att ta chanser o våga riskera lite för att kanske vinna en jävla massa :D
Jag håller mig till min o Malins regel..."Vill man så gör man"

Lycka mig till...nu kör vi!


1 kommentar:

  1. Jag är med på samma spår! ;) <3 dags att ta för sig av vad livet kan erbjuda. Hoppas du får ordning på kosten och hittar en balans snart vännen.

    SvaraRadera