torsdag 24 november 2011

Älskar dig!

Nu har jag tänkt igen.
Den här gången på lite mer allvarliga saker.

I måndags förmiddag dog en 22-årig tjej i en bilolycka.
Jag kände inte henne personligen.
Men många av mina nära vänner gjorde det.
Att se deras sorg är fruktansvärt.
Att en ung tjej försvinner är fruktansvärt.
O det får mig att börja tänka.

På en minut, en sekund, kan man förlora någon.
Det går så snabbt.
O ofta kommer det som en total chock.

Talar man om för sina vänner och sin familj hur mycket de egentligen betyder?
Vet mina nära och kära hur mycket jag älskar dom?
Jag vill inte att någon ska försvinna från mig.
Men gör de det så måste de veta att de var värdefulla.
Jag är ganska dålig på att tala om för folk vad de betyder.
Men jag tror och hoppas att jag, genom små gester, ändå får folk att förstå?

Det finns så många människor som har spelat en stor roll i mitt liv.
Som jag är evigt tacksam.
Som har skrattat och gråtit med mig.
Gett mig saker att fundera över.
Lärt mig allt mellan himmel o jord, viktigt eller inte.
Som har stått ut med alla mina små nycker.
Lyssnat på mig när jag behövt prata, busat med mig när jag behövt jävlas...
Och som framför allt har varit med och format den person jag är idag.
En person jag gillar, och är tacksam över att vara.

Jag tänker inte sätta mig här och skriva en lista över vilka ni är (det skulle aldrig gå)
För jag hoppas, att alla som medverkat i mitt liv...
...såväl genom ett enda möte som genom livslång vänskap..
...tar åt sig av detta.
Känn er värdefulla.
För ni har gjort en skillnad i mitt och säkert i många andras liv.

Jag älskar er!! ♥

2 kommentarer: