tisdag 29 november 2011

Hah!

Jo...alltså. På mitt jobb jobbar det folk i alla åldrar.
Men som ni redan vet är jag ensam tjej.
Detta gör att jag anpassar mig ganska mycket beroende på vem jag pratar med.
Jag är ingen känslig person (kanske lite när jag är onykter)
Tar inte åt mig när någon använder fula kvinnoförnedrande ord o så.

Det finns en kille, inga namn nämnda...
Som är...hmm...typ 21 kanske.
Han blir ganska grov i mun när han har druckit.
Lyssnar på Eddie Meduza och tycker väl att han kan använda samma ord som den gamle snuskgubben.
När han (killen alltså, inte Eddie) säger fula ord så tar jag absolut inte åt mig.
Han är ung och dum, han lär sig nog nån dag.
Hoppas jag...

Dock så brukar jag ju träffa den här killen tillsammans med vänner.
O då är det ingen som reagerar.
Men i fredags var det ju julfest med jobbet.
Där är alla vuxna och mogna o så.
De hörde alltså vad den här killen kallade mig.
O nu har det tagit hus i helvete!

En av de äldre (typ 45-50) kom fram till mig igår med en bekymrad min.
Frågade lite försynt om jag hade tagit illa upp.
Om jag inte tyckte att det var jobbigt, varför jag inte hade sagt åt honom att hålla käft.
O en massa andra frågor och beklaganden.
Jag förklarade lugnt att det han säger (killen) går in genom ena örat och ut genom andra.
- Ja, men han borde respektera dig...du är äldre.
Det är sant. Men jag tar ändå inte åt mig...

Idag kom nästa snubbe o var bekymrad.
De hade haft ett allvarligt snack med killen...sagt åt honom att skärpa sig.
Haha!
De är så söta som bekymrar sig för mig :)
Men har de inte förstått att många killar är såna där?
O att vi tjejer lär oss ganska tidigt att inte ta åt oss?
Vi skaffar oss skinn på näsan...och skrattar åt dom för att de inte har mer social kompetens än så :)

Men tack för att ni är så gulliga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar