torsdag 19 januari 2012

Insikt.

Hejsan hallå.
Jag har alldeles för mycket tid att fundera nu när jag inte jobbar.
Fast jag är ju en tänkare så jag tar mig nog alltid tid att fundera, men nu kommer det till mig vare sig jag vill eller inte.
Idag har jag tänkt ganska mycket på mig själv.
Hur saker och ting har förändrats.
Hur jag har förändrats.
Och jag har kommit fram till att den mesta förändringen har skett sen -09.
Först efter Thailandsresan.
Och sen efter flytten till Grythyttan.
Alltså, under tiden jag bodde i hyttan var jag nog densamma.
Förändringen skedde när jag kom hem igen.
Första tiden hemma mådde jag ganska dåligt...ville mest härifrån igen.
Kände mig inte hemma, hade ingen att umgås med och det var ovant att jobba.
Men sen...när allt började ordna upp sig, när jag hittade mitt umgänge och sånt, så blev det så himla bra.

Jag mår så sjukt bra i mig själv.
Jag är trygg i mig själv.
Jag tror på mig själv, jag har självförtroende.
Efter att ha varit en sån person som analyserar allt, precis allt och dessutom till det negativa, så har jag blivit som min mor.
"det löser sig"
Jag är optimist, och jag älskar det!

Jag vet egentligen inte var förändringen skedde, eller vad det var som gjorde det.
Kan ha varit att jag just nu bara kom till den punkt i livet då jag accepterar istället för att analysera.
Men jag bryr mig faktiskt inte om det.
Jag tänker bara njuta av att må bra och vara nöjd.
Älskar att vakna med ett leende varje dag :D

Idag var leendet dock extra stort, när jag hade det underbaraste av alla underbara Yankee ståendes utanför dörren. "Wedding day"
Malin Fransson, det finns inga ord som förklarar en relation som vår.
Men det behövs inte heller...för du har ett eget rum i mitt hjärta. Det är gammelrosa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar