torsdag 26 januari 2012

Kom på en sak!

Coachen är tillbaka.
Jag kom på en sak som jag tycker är otroligt viktig.
Iaf för mig själv.

Jag ÄR en småätare, kommer alltid vara en småätare.
Jag blir alltid sugen på nåt att tugga på, så jag ser till att ha nåt hemma som inte är godis eller annat snask.
Acceptera vad du är och hitta ett sätt att leva med det :)
Exempel på vad detta kan tänkas vara kommer sedan.

En annan sak, som självklart är olika för alla, men det här är min personliga åsikt.
Det är att det är klippt omöjligt att göra sig av helt med ett sockerbegär.
Så jag använder sötningsmedel.
Och jag dricker cola zero.
Och Redbull light.
Och använder fun light i yoghurt.
Jag ser det så här:
Ska jag inte göra det så kommer jag äta godis, jag måste ha sött...det är bara så.
Så, dör jag helst av konsekvenser av fetma och lider av min IBS?
Eller vill jag vara normalviktig, må bra i magen och chansa på att jag faktiskt överlever sötningsmedel?
Man behöver ju inte trycka i sig flera deciliter om dagen liksom.
Men nån tesked i det man lagar/bakar tror jag på.

Så, för att komma till mina "alltid-bra-att-ha-hemma" produkter.
- Kokta ägg. Se till att alltid ha ett gäng färdigkokta ägg i kylen. Assmidigt mellanmål, eller bra när suget uppstår. Med en klick majonnäs på blir det ännu bättre.
- Ost. I alla former. Att småtugga på en bit brie, eller hyvla några skivor hårdost kan vara det godaste som finns :)
- Skinka, korv och dylikt. Jag är ett påläggsfreak. Kan lätt sitta och äta en tallrik med olika pålägg som mellanmål, eller varför inte till frukost?
- Oliver. Båda färgerna, de gröna stillar saltbegär och de svarta stillar sötsug.
- Tycker man om smör (måste vara bregott) så ska man bre ett lager på en ostskiva, rulla ihop den och äta. Helt galet gott.

Hmm...det var väl vad jag kom på just nu. Det lär dyka upp mer med tiden.
Enjoy!
Och lycka till fettlovers ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar