lördag 28 januari 2012

Party all night long

Hello there partypeople.
Jag fortsätter i mitt lilla lchf-spår.
Innan jag går och lägger mig för att sova och ladda för kvällen så vill jag prata alkohol.
Det här med lchf och alkohol är ju en liten historia för sig.

För det första...när du har tömt kroppen på kolhydrater så kan du antagligen inte dricka som du gjorde innan.
Många upplever att de blir mer lättpåverkade.
Så ta det försiktigt och häll inte i dig som innan :)

För det andra...vad ska man dricka?
Vissa säger att vin är ok. Men då är det det röda, och det gäller typ ett glas...inte en flaska.
Jag dricker inte vin. Jag älskar cider.
Och Xide Bright är perfekt!
Den innehåller 1,5g kolisar per 100g, vilket är helt ok :)
Såklart innehåller den sötningsmedel, men det vet vi ju sen innan att jag skiter i ;)

För övrigt.
Vodka...noll kolisar.
Drick den med Loka citron och en citron/limeskiva. Gott som bara den ;)
Men sprit är farligt...usch så full man blir (har jag hört)

Drick inte öl! Inte ens den som heter light...det är spannmål i öl. Spannmål = kolhydrater.

Sen då...när det blir natt, och fyllehungern sätter in?
Förstör inte hela dieten med att gå o köpa en pizza/kebabtallrik/hamburgertallrik.
Måste du nödvändigtvis köpa nåt ute så köp en kebabsallad, eller en hamburgare men skippa brödet och pommesen. Beställ med bröd om du inte vill krångla, men skit i att äta det. Beställ en kycklingrulle och ät bara fyllningen...
Annars håller du dig tills du kommer hem och har en massa godsaker i kylen...lite ostchips sen förfesten, eller kanske lite middagsrester. Tänk tacorester på natten. Gud så gott! :)

Ha det så roligt!
Och glöm inte att hålla dig från snasket även i bakfyllan ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar