onsdag 11 januari 2012

Missnöjd Josse

Sitter här i min soffa, med min onda mage och är ganska arg.
Jag har en vän och arbetskamrat, om han nu är min vän längre...
Som inte sköter sitt jobb.
Han sitter hemma, o gör inget alls...o låtsas att han, eller nån annan i hans familj är sjuk.
Chefen vill ha intyg, men det blir ju lixom lite svårt när man inte är sjuk på riktigt.
Han får chans efter chans att bättra sig, att behålla sitt jobb.
Men tar dom inte.
Här är då jag, som får två veckor åt gången. O nu kanske blir arbetslös på måndag...vilket betyder noll kronor i kassan.
Jag kämpar för mina två veckor. Jag går till jobbet när jag är sjuk för att jag verkligen gillar mitt jobb och för att visa att jag kämpar. O så kanske jag inte får behålla det.
Var ligger rättvisan i det? Kom igen lixom...vem fan är mest värd att behålla sitt jobb?
Jag blir galen på sånt här...o som om jag inte hade ont i magen innan, det gör ju inte mindre ont när man får reda på att man kanske blir arbetslös. Mupp!!
Gahhh!!!!!

Nu ska jag testa lite mat...igen.
Imorgon vill jag jobba!!

"Life has many different chapters of story. One bad chapter doesn’t mean it’s the end of the book."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar