lördag 21 maj 2011

En låt från min favoritplatta.

Har ju nästan glömt bort min lilla lista mitt i all flyttglädje/flyttsorg och uppsatsstress...

Men det var tydligen dags för mig att fundera ut min favoritplatta...
Japp.
Öhh.
Jag känner lite att en favoritplatta är en där man kan lyssna på varenda liten ton utan att känna att man vill spola eller byta låt.
O hur många såna plattor finns det?
Depeche Mode - The Singles 81-85
Depeche Mode - The Singles 86-98
Royal Republic - We Are The Royal
Johnossi - Mavericks
Kings Of Leon - Come Around Sundown
Dire Straits - Brothers In Arms
The Tough Alliance - A New Chance
Volbeat - Guitar Gangsters And Cadillac Blood.



Har säkert glömt nåt album nu, nåt som är sådär självklart att jag inte ens tänker på det.
Men för att komma till sak o välja EN låt...njae.
Får nog bli ett par iaf :)
Emma fick mig "in-johnossi-mood" förut så en sån blir det...










En Dire Straits...












...och en Depeche (såklart)









Enjoy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar